Představte si situaci, kdy balíte kufry, máte usmažené řízky, děláte poslední přípravy před odjezdem na vysněnou dovolenou, na kterou jste se těšili posledních půl roku a najednou Vám od aerolinek přijde omluvný email, že Váš let byl zrušen. Bez jakéhokoli důvodu a vysvětlení. Nevěříte vlastním očím, čtete email pořád dokola a dokola, a říkáte si "Tohle přeci není možné, to nemůže být pravda!!!" 😨
Bohužel pravda to je... a co teď?
aerolinka Vám nabídne náhradní let nebo vrácení peněz za letenky
email od Lufthansy obsahoval informaci, že pokud se do hodiny neozvou s náhradním letem mám je kontaktovat. Samozřejmě se nikdo neozval, takže jsem otevřela stránky Lufthansy a někdo na chatu mi nabídl náhradní let přes Chicago, který byl absolutně nemyslitelný. Let jsem odmítla a bylo mi nabídnuto vrácení peněz za letenky na účet. Všechno proběhlo velice rychle. Peníze za letenky dorazily přibližně za 3 dny v plné výši.
storno ubytování na booking.com
záleží na jaké ubytování narazíte. Hotel v Mexiku se mnou sice předtím komunikoval přes whatsapp , ale nyní nikdo neodpovídal. Následně jsem byla nucená ubytování stornovat standardně přes booking. Cena ubytování byla cca 13tis Kč. Vrátili mi cca 500,-Kč
pokud jde o soukromého hostitele je tu možnost se s ním lidsky domluvit a peníze Vám vrátí ( toto štěstí jsme měli v ubytování na Azorech )
Storno půjčeného auta v Europcars přes web Rentalcars.com
na webu rentalcars zrušení proběhlo jedním klikem - storno poplatek byly 3 dny. Tedy z cca 7500,- si vzali asi 1500,- (počítáno s pojištěním)
Parkování auta v Mnichově na letišti parken-und-fliegen.de
lze zrušit s částečným stornem, nebo převodem na voucher
storno cestovního pojištění
provést co nejdříve - pojišťovna peníze vrátí
Kompenzace za zrušený let - až 600 EURO na osobu podle vzdálenosti ! ANO !!!!
máte právo na odškodnění v rámci Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 ze dne 11. února 2004 co to znamená?
pokud nebyl zrušen z důvodu které aerolinka nemůže ovlivnit (počasí, stávka zaměstnanců atp..) má každý občan EU právo na kompenzaci v částce až 600 euro podle délky letu za každou osobu.
Jak kompenzaci získat: na webu aerlinek bývá formulář k vyplnění a zažádání o tuto kompenzaci, nebo můžete využít služeb vymahačů - je jich po internetu hodně, to ale NEDOPORUČUJI! přijde vás to hodně draho. Většina z nich si bere 35% z vymáhané částky!! 😡
Moje zkušenost s Lufthansou: ve čtvrtek zažádáno přes jejich web, v pondělí mi přišlo schválení od Discover Airlines, které let spravovali, v úterý mi přistálo na účtě 2x600 euro
Do Mexika jsme tedy bohužel neodletěli, což bylo moc smutné 🥺, na druhou stranu kompenzace od Aerolinek nám to finančně vynahradila a do Mexika se podíváme jindy 🙂.
Na dovolenou jsme se nakonec vydali do Egypta. Last minute od Exim Tours. A bylo tam moc krásně.